Kompetencje Komisji Rady Miasta

 Komisje Rady Miasta Wysokie Mazowieckie 

1) Do kompetencji Komisji Finansowej należy:


- opiniowanie projektów uchwał budżetu miasta oraz sprawozdań z działalności finansowej,
- opiniowanie projektów uchwał w sprawie podatków i opłat,
- opiniowanie projektów uchwał w sprawach majątkowych miasta, przekraczających zakres zwykłego zarządu, między innymi nabycie oraz obciążenie nieruchomości gruntowych, wydzierżawianie lub najem tych nieruchomości na okres dłuższy niż trzy lata,
- opiniowanie długoterminowych pożyczek i zobowiązań w zakresie podejmowania inwestycji oraz remontów o wartości przekraczającej granicę ustaloną corocznie przez Radę Miasta,
- opiniowanie projektów uchwał w sprawie współpracy z innymi organami.

 


2) Do kompetencji Komisji Funkcjonowania Miasta należy:


- opiniowanie zadań z zakresu: infrastruktury technicznej, zagospodarowania przestrzennego, ochrony środowiska i rewitalizacji,
- opiniowanie zadań dotyczących ulic, mostów, placów, organizacji ruchu drogowego,
- ocena stopnia zaspokojenia miasta w wodę, energię cieplną i systemy kanalizacji deszczowej i sanitarnej,
- ocena funkcjonowania systemu gospodarki odpadami i systemu oczyszczania miasta,
- ocena stanu zieleni i ochrony powietrza przez zanieczyszczeniami,
- opiniowanie gospodarki zasobami mieszkaniowymi,
- opiniowanie przedsięwzięć obejmujących utrzymanie czystości cieków wodnych i zbiorników,
- prowadzenie analiz potrzeb mieszkaniowych i infrastruktury towarzyszącej,
- opracowanie wniosków mających na celu utrzymanie i poprawę porządku i bezpieczeństwa w mieście,
- monitorowanie spraw z zakresu ochrony przeciwpożarowej,
- opiniowanie nazewnictwa ulic, placów oraz osiedli.

 


3) Do kompetencji Komisji ds. Rodziny i Polityki Społecznej należy:


- zapoznanie i opiniowanie sprawozdań z realizacji zadań z zakresu pomocy społecznej, w tym ze sprawozdaniem z realizacji zadań z zakresu wspierania rodziny oraz przedstawianie potrzeb związanych z realizacją tych zadań,
- zapoznanie z informacjami z zakresu pomocy społecznej, w tym z informacją z realizacji Programu Przeciwdziałania Przemocy Domowej oraz Ochrony Ofiar Przemocy Domowej,
- ocena zasobów pomocy społecznej,
- podejmowanie inicjatyw zmierzających do poprawy sytuacji rodzin,
- analizowanie problematyki z zakresu pomocy społecznej,
- opiniowanie funkcjonowania Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej,
- opiniowanie Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Narkomanii,
- analiza potrzeb społecznych w zakresie mieszkalnictwa i możliwości ich zaspokojenia,
- opiniowanie spraw z zakresu ochrony zdrowia,
- wspieranie działań z zakresu pomocy społecznej i ochrony zdrowia w obszarach wspólnych celów.

 


4) Do kompetencji Komisji Kultury i Oświaty należy:


- opiniowanie spraw z zakresu kultury i oświaty,
- opiniowanie projektów tworzenia, przekształcania i likwidacji placówek miejskich oraz ich struktury organizacyjnej, sposobu powoływania kierowników tych placówek,
- opiniowanie projektu budżetu miasta oraz sprawozdań z jego wykonania w częściach dotyczących działania komisji oraz budżetów (planów finansowych) podległych placówek,
- ocena funkcjonowania przedszkoli, szkół podstawowych i samorządowej szkoły muzycznej I stopnia,
- stworzenie warunków do rozwoju szkolnictwa na wszystkich poziomach,
- opiniowanie regulaminów wynagradzania nauczycieli,
- analiza działalności miejskich placówek kultury (MOK, biblioteka)
- wspieranie lokalnej twórczości i rozwoju sztuki w zakresie literatury, plastyki, muzyki, teatru, techniki i innych dziedzin,
- upowszechnianie dziedzictwa (tradycji) i historii miasta,
- analiza problemów związanych z ochroną zabytków i cmentarzy,
- opiniowanie inicjatyw dotyczących: nadania honorowego obywatela miasta, nadawania innych tytułów honorowych, wyróżnień i orderów, wznoszenia pomników, nadawania placówkom miejskim sztandarów i imion patronów, nadawania imion ulicom i placom,
- promowanie działalności wybitnych mieszkańców miasta (nauczycieli, uczniów, twórców kultury, sportowców, działaczy społecznych i innych) i udzielanie im wsparcia,
- analizowanie planów i wyników pracy placówek prowadzących działalność rekreacyjną, sportową i turystyczną,
- ocena imprez masowych organizowanych przez różne podmioty na terenie miasta,
- współpraca z organizacjami społecznymi działającymi w zakresie kultury, oświaty
i sportu, szczególnie z prowadzącymi działalność pozalekcyjną i pozaszkolną dla młodzieży, seniorów i osób niepełnosprawnych,
- wspieranie inicjatyw młodzieży i na rzecz młodzieży prowadzących do rozwoju ich samorządności i aktywności lokalnej oraz pozytywnego wypełniania czasu wolnego.

 

 

5) Do kompetencji Komisji Rewizyjnej należy:

 

- opiniowanie wykonania budżetu gminy,
- występowanie z wnioskiem do rady miasta w sprawie udzielenia lub nieudzielania absolutorium burmistrzowi,
- wykonywanie innych zadań zleconych przez radę w zakresie kontroli.

Metryka strony

Udostępniający: UM Wysokie Mazowieckie

Wytwarzający/odpowiadający: Gabriela Murawska

Data wytworzenia: 2024-06-14

Wprowadzający: Gabriela Murawska

Data wprowadzenia: 2005-03-22

Data modyfikacji: 2024-06-14

Opublikował: Gabriela Murawska

Data publikacji: 2005-03-22