Podział nieruchomości
DECYZJA O PODZIALE NIERUCHOMOŚCI
Urząd Miasta Wysokie Mazowieckie, Referat Mienia Komunalnego, Inwestycji i Remontów oraz Rolnictwa ul. Ludowa 15, II piętro, pokój nr 23, tel. (086) 275 23 79 e-mail: sekretariat@wysokiemazowieckie.pl
Godziny urzędowania: poniedziałek 8:00-16:00, wtorek-piątek 7:30-15:30
Wydanie decyzji o podziale nieruchomości następuje na wniosek właściciela lub współwłaścicieli nieruchomości. Podziału nieruchomości dokonuje się na podstawie decyzji burmistrza wydawanej na podstawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz przepisów szczególnych, a w sytuacji braku planu miejscowego na podstawie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania przestrzennego wydanej w trybie przepisów ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Podział nieruchomości może nastąpić także niezależnie od ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego tj. w przypadkach wyliczonych w art. 95 ustawy o gospodarce nieruchomościami.
- wnioskodawca składa w sekretariacie urzędu wniosek o zatwierdzenie podziału nieruchomości, w którym określa: nr ewidencyjne nieruchomości przewidzianych do podziału, ich położenie, cel podziału, propozycję podziału, sposób obsługi komunikacyjnej działek utworzonych w wyniku podziału. Do wniosku załącza się: 2 egzemplarze mapy zasadniczej obejmującej nieruchomość, na których należy nanieść wstępny projekt jej podziału oraz nadać wydzielonym działkom oznaczenia numerowe, a także mapę ewidencji gruntów wraz z wypisem właścicieli nieruchomości oraz zaświadczenie z Sądu Rejonowego w Wysokiem Mazowieckiem –Wydziału Ksiąg Wieczystych.
- wszczęcie przez urząd postępowania administracyjnego – zawiadomienie zainteresowanych stron,
- przyjęcie ewentualnych uwag, zastrzeżeń i wniosków dotyczących podziału,
- wydanie postanowienia opiniującego podział nieruchomości,
- przyjęcie ewentualnych zażaleń dotyczących postanowienia opiniującego podział działki i ich przekazanie do rozpatrzenia przez organ II instancji,
- następnie na podstawie w/w postanowienia wnioskodawca winien zlecić osobie uprawnionej (geodeta) opracowanie ostatecznego projektu podziału nieruchomości,
- wnioskodawca składa w sekretariacie urzędu 2 egzemplarze mapy uzupełniającej podziału nieruchomości,
- wydanie decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości,
- przekazanie decyzji zainteresowanym,
- przyjęcie ewentualnych odwołań od decyzji zainteresowanych stron, a następnie przekazanie odwołań do rozpatrzenia organowi II instancji
- uprawomocnienie decyzji.
Nie podlegają opłacie skarbowej podania i załączniki do podań, postanowienia i decyzje dotyczące podziału nieruchomości.
(bez wliczania terminów procedury odwoławczej, terminów przewidzianych na zawiadomienie stron, uzgodnienia wynikające z przepisów odrębnych):
1 miesiąc, w sprawach szczególnie skomplikowanych może nastąpić wydłużenie czasu postępowania administracyjnego.
Podstawa prawna art. 96 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r.o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2000r. nr 46 poz. 543, z późniejszymi zmianami.
Zażalenie i odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łomży, za pośrednictwem Burmistrza Miasta Wysokie Mazowieckie, w terminie 7 dni od daty doręczenia postanowienia stronie. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji stronie.
Metryka strony